۹ اسفند ۱۳۹۶

می دونم طول می کشه

سریال پزشکی امریکایی جذاب و با نمکی می بینم با نام اسکرابز و در حیرتم از حجم سکسیزم موجود در آن،  قهرمان فیلم جوان انترنی است که مشکلات سال آخر بیمارستان را پشت سر می گذارد و استادی دارد بسیار سخت گیر
که مدام هنگام تحقیر او، دختر خطابش می کند، یا صفات دخترانه به او نسبت می دهد و یا ادای گریه دختربچه ها را به عنوان رفتار همیشگی او در می آورد
قهرمان دیگر سریال دختر سختکوش انترنی است که تمام کلیشه های حنسیتی را برایش ردیف کردند ، وسواس و حساسیت های زیاد و خرخونی و‌کمبود اعتمادبه نفس و حتی ناتوانی جنسی صفات اصلی اوست!
آنقدر  آش شور است که نمی توان از طنز بامزه سریال لذت برد
واقعیت اینکه کودکانه و ساده لوحانه  فکر می کردم اون طرفی ها به شعور عدم نمایش این کلیشه ها در تلویزیونشان رسیده باشند!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دختر هستم و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دانشگاه تهران و شاغل در یکی از شرکتهای معتبر مخابراتی ایران. اما، اما ... کاملا این کلیشه های جنسیتی رو در خودم می بینم. وسواس و حساسیت زیاد دارم، خرخونم و کمبود اعتماد به نفس دارم. با هر مشکل کوچکی دچار اضطراب می شوم و حل کردن آن مشکل مانند برداشتن کوه بزرگی از شانه هایم هست. با همه ی این مشکلات شخصیتی لنگان لنگان استقلال خودم رو حفظ میکنم. بسیار برای من سخت و سنگینه. گاهی اوقات میگم تو این کاره نیستی و برگرد شهرستان. اما نمیتونم این شکست رو قبول کنم و ادامه دادن این مسیر هم داره از من انرژی میگیره. واقعن نمیدونم چه کنم. دفعه ی پیش هم برای وبلاگتون کامنت گذاشتم. اما جوابی ندیدم. خوشحال میشم با جوابهاتون کمکم کنین. چون مدت طولانیه که می خونمتون و احساس دوستی یک طرفه ای با شما دارم. دوست دارم ناشناس باقی بمانم اما با شما ارتباط داشته باشم.

Vahid گفت...

تا دلت بخواد از این کلیشه ها دارند تو فیلم ها و سریال ها و زندگی واقعیشون. همچی حل نشده که نشده ولی دوزش یا روش مقابله ش اونور بهتر از اینور میتونه باشه.
سریال خوب میخوای کارهای شبکه HBO رو ببین و در سرح بعدی نت فلیکس.

ناشناس گفت...

من حتمن موافقم که این کلیشه ها باید از فیلم ها و سریال ها حذف بشن چون حتمن جامعه از این فیلم ها تاثیر می گیره. اما باید این حقیقت رو بپذیرین که این کلیشه ها وجود داره. دخترهایی که وسواس و حساسیت زیاد دارن و خرخونن و اعتماد به نفس ندارن وجود دارن و شخصیت این فیلم ها الگو گرفته شده از جامعه هستن.نباید در مقابل این کلیشه ها حالت دفاعی به خودتون بگیرین. بلکه اول از همه باید قبول کنین که این مشکلات بین دخترها وجود داره و در صورت مواجه شدن با دختری که این ویژگی ها رو داره رفتار درست رو در پیش بگیرین. نه اینکه با تندخویی و تحقیر اوضاع رو براش بدتر کنین. من احترام زیادی برای نویسنده ی وبلاگ قائل هستم. اما با توجه به مطالب گذشته ای که نوشتن، گمان می کنم ایشون از جمله زنان محکم و قوی هستن که برخورد با این دخترها رو نمیدونن و برای بهتر شدن شرایط آن ها کمکی نمیکنن.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...