۴ فروردین ۱۳۹۶

لذت كتابخواني در يك روز باراني

بين اين كتابهاي ارسالي دوستان ، كتابي بود با نام محلول هفت درصدي  درباره  ماجراهاي شرلوك هلمز. كتاب از چند جهت برايم جالب بود: يكي اينكه  فيلم يا سريالي از اين ماجرا نديده بودم،
  دوم اينكه نويسنده اش خالق شرلوك هلمز نبود ، 
سوم موريارتي آن خيلي متفاوت بود با   آنچه  مي شناختيم
 و آخر از همه و جذابتر از همه اينكه  پاي زيگموند فرويد هم به داستان باز شده بود و رابطه اين دو  موجود هوشمند با يكديگر و گفتگوهايشان خيلي خوب در آمده بود
حالا دارم كتابي از اگاتا كريستي مي خونم كه اين هم برايم داستانش آشنا نيست
تصوير تلخ يك نقاش
در سريال پوارو با آن بازي حيرت انگيز، جايي به هستينگر گفت:  فرق تو با من اين است كه تو نگران دختران جوان و زيبايي هستي كه به كمك احتياج دارند و من 
در فكر پيرزن هاي هستم كه هيچكس به آنها كمك نمي كند
به نظرم تفاوت  پوارو و شرلوك هم در همين وجود احساسات در اولي و فقدان جذاب آن( و يا پنهان بودن آن) در دومي است 

۲ نظر:

ماژور گفت...

من هم دی شب یک فیلم دیدم از شرلوک که شرلوک درگیر یک ماجرای وجدانی بود و این که اگر حقیقت ساده رو به طرف نمی گفت زن خودش را نمی کشت ..... روایت متفاوت و دوست داشتنی بود .

ناشناس گفت...

دوست عزیز اسم فیلم راهم بفرمایید ممنون میشویم

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...